Us presentem els materials de la jornada "Millora de l'aprenentatge inicial de la lectura (Parvulari i Cicle Inicial)", realitzada per la inspectora Sra. Dolors Gispert.
Es van tractar aspectes com: el per què cal millorar, normativa, habilitats de descodificació i comprensió lectora, la selecció de materials i activitats, l'enfocament social d'aprenentatge de la lectura, l'avaluació, el paper del mestres, ....
Altres materials esmentats:
- Marc conceptual per a l’avaluació PISA 2006.
- Competència lectora: marc conceptual per a l’avaluació PISA 2009.
- Orientacions per a la millora de la comprensió lectora i l’expressió escrita
- Garriga, Enriqueta. L’adquisició de la lectura en el nen sord: cal saber parlar per poder llegir? Llicència d'estudis : Document I Document II
- Clos Busquets, Toni.. La pràctica lectora de literatura a l'escola. Llicència.
- Bundó, Dolors; Díaz-Plaza, Anna; Portell, Joan; Sánchez, Josefa. Pla de lectura de centre (PLEC)
- Altres materials per l’impuls de la lectura. Una estratègia per l’èxit escolar:
Recursos que podeu trobar a la biblioteca del Servei Educatiu.
- Gispert, Dolors; Ribas, Lurdes. Alumnado con dificultades en el aprendizaje de la lectura. Barcelona: Graó, 2010 (Escuela Inclusiva; 1)
- Fons Esteve, Montserrat. Llegir i escriure per viure. Alfabetització inicial i ús real de la llengua escrita a l’aula. La Galera
- Català, Glòria; Català, Mireia; Molina, Encarna; Monclús, Rosa. Avaluació de la comprensió lectora. Vol. I Proves ACL. Cicle inicial de Primària. Barcelona: Graó, 125
- Català, Glòria; Català, Mireia; Molina, Encarna; Monclús, Rosa. Avaluació de la comprensió lectora. Proves ACL. Barcelona: Graó, 104
- Cassany, Daniel; Luna, Marta; Sanz, Glòria: Ensenyar llengua. Barcelona: Graó, 106
- Palou, Juli; Bosch, Carmina; altres. La llengua oral a l’escola. Barcelona: Graó, 143
- Camps, A; altres. Seqüències didàctiques per aprendre a escriure. Barcelona: Graó, 134
- Díez de Ulzurrun, Ascen; altres. L’aprenentatge de la lectoescriptura des d’una perspectiva constructivista. Vol I Activitats per fer a l’aula: textos funcionals i contes. Barcelona: Graó, 111
- Díez de Ulzurrun, Ascen; altres. L’aprenentatge de la lectoescriptura des d’una perspectiva constructivista. Vol II Activitats per fer a l’aula: llenguatge publicitari, periodístic, del còmic, popular, poètic i de la correspondència. Barcelona: Graó, 114
- Ruiz Bikandi, Uri. Didáctica de la segunda lengua en educación infantil y primaria. Didáctica de la Lengua y la Literatura, 2